Pengajaran Dari Filem Bohsia 2




Assalamualaikum..

Video ni sudah lama wa upload kat Facebook.Sebab bila upload kat YouTube. Kena BAN.. Paham-paham ajalah kan.



Sebuah hadis Nabi S.A.W yg diriwayatkan oleh Abdullah b Abbas R.A, bahwa Rasullullah S.A.W bersabda yang maksudnya :

“Bahawa malaikat maut memerhati wajah setiap manusia di muka bumi ini 70 kali dalam sehari. Ketika Izrail datang merenung wajah seseorang, didapati orang itu ada yang sedang gelak ketawa. Maka berkata Izrail: “Alangkah hairannya aku melihat orang ini, sedangkan aku diutus oleh Allah Taala untuk mencabut nyawanya, tetapi dia masih berseronok-seronok dan bergelak ketawa”
Manusia tidak akan sedar bahawa dirinya sentiasa diperhati oleh malaikat maut, kecuali orang-orang soleh yg sentiasa mengingati mati. Golongan ini tidak lalai & sentiasa sedar terhadap kehadiran malaikat maut, kerana mereka sentiase meneliti hadis-hadis Nabi S.A.W yg menjelaskan mengenai perkara-perkara ghaib, terutama mengenai hal ehwal mati dan hubungannya dengan malaikat maut...

Silakan Share.. Moga Ia Bermanfaat.. =)


Share on Google Plus

About Fathi Nor

This is a short description in the author block about the author. You edit it by entering text in the "Biographical Info" field in the user admin panel.
    Blogger Comment
    Facebook Comment

25 comments:

  1. MashaAllah..betol..kekadang kite xperasan kan time kite tlmpau gmbire..so, lepas niy kena sentiase beringat..thanks sharing..

    BalasPadam
  2. thanks sebab mngingatkan sy. kadang2 manusia ni jadi alpa kerana kemewahan dunia. :"(

    BalasPadam
  3. kdg2 kita leka... thanks atas peringatan

    BalasPadam
  4. MashaAllah.. jauhkan kita dari sifat lupa mati mcm dlm video tu nauzubillah..
    sama2 kita memperingati yg lupa ^^

    BalasPadam
  5. tak tgk lagi tp sk dgn pelakon2 dia :-)

    BalasPadam
  6. memang nak sgt tgk citer nie
    ramai cakap promo dia sedap ! .. ;))

    BalasPadam
  7. dah tgk cite ni , terbaik ! mmg byk pengajaran . :)

    BalasPadam
  8. tq 4 sharing , nak follow sini arh , hehehe ~

    BalasPadam
  9. Terima kasih..terkena batang hidung sendiri nie..hehehe.. :)

    BalasPadam
  10. mintak kita dijauhkan perkara sebegitu....

    BalasPadam
  11. memang byk pengajaran filem ni. Terbaik 2012.. berkualiti

    BalasPadam
  12. yg baik jadi tauladan. yg buruk jadikan sempadan. sbb bg jaa citer ni ada baik dan ada buruknya jugak...heeee

    BalasPadam
  13. perlu sentiasa beringat kan :)

    BalasPadam
  14. salam...balas kunjungan kat cni....done follow..tq..

    BalasPadam
  15. ooohhh tq for sharing

    kene banyak memikir n muhasabah

    BalasPadam
  16. banyak ketawa hati mati...

    BalasPadam
  17. Kita manusia ni selalu alpa...Tq atas peringatan ni yek..balas kunjungan dan follow sini

    BalasPadam
  18. cerita dia sangat bagus.. sofar syamsul is one of my fav director selepas mamat khalid dan arwah yasmin ahmad

    BalasPadam
  19. speechless baca entry ni. thanks, for the reminder.

    BalasPadam
  20. belum pernah lg tgk muvi nih...huhu.

    BalasPadam
  21. suka tengok zizan je lam citer nie =D

    BalasPadam