Slider[Style1]

Style2

Style3[OneLeft]

Style3[OneRight]

Style4

Style5


Gereja yg akan menjadi gereja terbesar di asia ini diberi nama CCC atau Calvary Convention Centre akan siap dibina bersebelahan Bukit Jalil Golf & Country Club berhadapan Anjung Hijau Kondominium.

Klik Gambar Untuk ZOOM
Kos untuk membina gereja ini ialah RM100 juta tidak termasuk kos tanah RM35 juta. gereja 6 tingkat dan tercanggih di dunia ini dalam proses untuk menyiapkanyer sekarang. untuk maklumat lanjut tentang gereja ini rujuk laman web gereja ini http://www.calvary.org.my/ccc/ccc.html

Ini Adalah Gambar Terbaru Pembinaan Tersebut.. Diambil Pada Bulan December 2011







Dengan kapasiti auditoriumnya yang mampu memuatkan 5 ribu orang pada satu-satu masa, maka kawasan sempit ini dijangka akan mengalami kesesakan teruk apabila ia siap nanti.

Jangan terkejut jika setelah selesai pembikinanya nanti, gereja ini akan diisi oleh anak-anak Melayu yang bukan beragama Islam.

Dikhuatiri juga akan lebih ramai lagi remaja Melayu yang beragama Islam yang akan murtad.

Lihatlah saja kepada misi-misinya: The Mission Statement of the Calvary Convention Centre is:

* To be an inspiration and to benefit all in Malaysia and beyond
* To be a dynamic and positive influence in our society
* To care and to share with those who are without hope
* To equip and train those who desire to serve and help others
* To declare God’s love and His faithfulness to mankind

Pada tahun 1972 dulunya, Keahliannya CC hanyalah seramai 120 orang tetapi kini telah menjangkau 7000+ di atas usaha gigih mereka.

Dengan motto ‘PREACH’ yang diimani dan dilaksanakan, maka hasilnya semakin terserlah ke hari ini.

P-Preach the Gospel to ALL nations
R-Research and publish materials on church leadership and missiology
E-Encourage and train pastors, leaders and missionaries
A-Assist churches in developing their missions program
C-Conduct evangelistic rallies, missions and church growth conferences
H-Help coordinate relief projects for humanitarian needs globally

Persoalannya, perlu ke di negara kita ini dibina sebuah gereja yang sebegitu besar?. Adakah pihak berkenaan mahu mencabar kedudukan Islam di negara ini?. Adakah mereka tidak berpuas hati melihat Masjid Jamek Seri Petaling yang sangat besar?. Namun, keluasan tapak masjid berkenaan tidak sebesar gereja ini.

Kenapa project ini diluluskan oleh KERAJAAN? Memanglah Malaysia berbilang kaum.. Tapi jangan lah sampai mereka pijak kepala kita.. Ingat..

Mereka sedang bergelak besar sekarang... HahaHahaHaha.. Kerna berjaya membina GEREJA TERBESAR DI ASIA!!.. Di Mana? Mana Lagi Kalau Di MALAYSIA...



20 comments:

  1. kerajaan selangor memang baik hati kan. :p

    BalasPadam
  2. masjid terbesar asia korang xbuat lak...

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama1/4/13 9:28 PG

      buat apa nak bina bangunan yang terbesar sekiranya minda dan hati penganutnya begitu kecil?

      Padam
    2. Tanpa Nama1/4/13 7:40 PTG

      bodoh la ko nih...CCC sape yg luluskan...jgn la tunjuk sangat yg ko ni cetek info...

      Padam
  3. ni la kerajaan selangor.. luluskan pembinaan ni..

    BalasPadam
  4. kerajaan malaysia luluskn mereka pun dpt habuannya.....sume pk duit skrg

    BalasPadam
  5. Sebagai muslim adakah kita perlu takut tentang pembinaan gereja tersebut? Adakah takut saya akan menyelesaikan masalah? Jika mereka berjaya mengumpul pengikut yang ramai atas usaha mereka kenapa kita tidak mantapkan lagi usaha dakwah kita kepada non muslim dan pemantapan akidah umat islam?

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama1/4/13 9:32 PG

      betul. buat apa nak berdengki dengan agama lain. agama islam adalah agama yang diutamakan di negara ini dan ia mendapat bantuan dari kerajaan. kalau penganut kristian boleh membina rumah ibadat mereka dengan wang hasil kutipan daripada penganutnya apa susahnya penganut islam membina rumah ibadah dengan wang bantuan kerajaan yang boleh diluluskan dalam masa yang singkat?

      Padam
  6. masjid besar2 pun org xpegi mslhnye

    BalasPadam
  7. di bwh telunjuk n jajahan minda freemanson...nauzubillahi minzalik..

    BalasPadam
    Balasan
    1. Tanpa Nama1/4/13 9:27 PG

      tak perlu menuding jari kepada agama orang lain apabila agama sendiri yang mengagalkan umatnya sendiri. berusaha untuk memajukan umat masing-masing atas dasar saksama. gereka tu tak dibuat dengan wang bantuan kerajaan, ia dibina daripada kutipan derma penganutnya. buat apa nak berdengki dengan agama lain?

      Padam
  8. sekarang ni bkn gara2 duit kerajaan luluskn pmbinaan church 2..ni krna kerajaan fkir kta 1 mlysia.tggal 1 negara yg berbilang agama..jgn nk kutuk skati..its not about who yg prntah kta ke pa..kta da agama msg2..so,knpa prlu pertikaikn?islam dh jd agama rsmi..bt pa nk goyah dgn pmbinaan church bru ni?ni bgntung dgn kta.mn hak2 kbebasan beragama?just jgn nk kutuk agama org lain..org lain pun da perasaan.nilai dri kta sndiri dlu..agama msg2 xda yg mengalakkn kta kutuk agama lain..think creful b4 u talked bad about other people..

    BalasPadam
  9. Hidup saling menghargai kebebasan beragama sungguh indah dimata Tuhan.

    BalasPadam
  10. Tanpa Nama11/8/12 7:51 PG

    Kerajaan selangor ke lulus?bkn kerajaan pusat?bukan lulus tanah dan projek ni tahun 2005 ke?sapa memerintah selangor tahun 2005 tu?kurang pasti plk..

    BalasPadam
  11. Mp bukit jalil n kinrara teresa kok.. Dia kristian adalah kristian catholic.. Hrp makpum

    BalasPadam
  12. Kenapa gereja sebesar ni di buat kat malaysia! ?

    BalasPadam
  13. malaysia nak jadi cam jurusalem

    BalasPadam
  14. Tanpa Nama9/9/13 10:56 PG

    1 malaysia.......... Malaysia kolot....... Malaysia katak bwah tmpurung.... Nak boikot israel n US. Mkin dsembah KFC, COCA COLA, MCDONALS, LEVIS JEANS DN SBG. Bodoh nak mampus. Ludah ke langit bertempek jatuh ke muka sndiri.

    BalasPadam
  15. Tanpa Nama9/9/13 10:56 PG

    1 malaysia.......... Malaysia kolot....... Malaysia katak bwah tmpurung.... Nak boikot israel n US. Mkin dsembah KFC, COCA COLA, MCDONALS, LEVIS JEANS DN SBG. Bodoh nak mampus. Ludah ke langit bertempek jatuh ke muka sndiri.

    BalasPadam
  16. Tanpa Nama9/9/13 10:57 PG

    1 malaysia.......... Malaysia kolot....... Malaysia katak bwah tmpurung.... Nak boikot israel n US. Mkin dsembah KFC, COCA COLA, MCDONALS, LEVIS JEANS DN SBG. Bodoh nak mampus. Ludah ke langit bertempek jatuh ke muka sndiri.

    BalasPadam


Top